Klantenservice

De producten die u in deze webshop bestelt, komen allemaal uit de winkel van het Van Abbemuseum. De levertijden variëren van twee tot vijf dagen.

Het kan voorkomen dat bepaalde producten tijdelijk niet leverbaar zijn. Voor informatie hierover kunt u de Klantenservice mailen.

De voordelen van een account bij de Van Abbemuseum webshop

Maak uw eigen account aan en u hebt altijd zicht op uw lopende orders en geleverde bestellingen. U kunt makkelijk uw eigen gegevens aanpassen. Bij inloggen kiest u direct uit het adresboek de gewenste adresgegevens voor de aflevering en de factuur.

Account aanmaken >

Account wijzigen > (ook om uw e-mailadres aan te passen)

Wachtwoord vergeten?

Vraag een nieuw wachtwoord aan en u kunt snel weer verder met winkelen. U krijgt eerst een e-mail op het e-mailadres dat wij van u hebben. In de e-mail staat een link. Als u daarop klikt kun u zelf een nieuw wachtwoord opgeven.

Wij bewaren geen bank- of betalingsgegevens van u. Raadpleeg ons privacy statement voor meer informatie over het bewaren van persoonlijke gegevens.

Verlanglijst

Met een account kunt u ook producten opslaan in de Verlanglijst. Bij een volgend bezoek vindt u ze daar allemaal weer terug. Met één klik plaatst u producten uit de Verlanglijst in het Winkelmandje.

Bestelproces

In onze webshop doorloopt u voor iedere bestelling 5 vaste stappen. Als u een account bij ons heeft, kunt u sommige stappen met één klik afronden. Wanneer u bij het afronden van de bestelling klikt op Plaats bestelling gaat u daarmee automatisch akkoord met onze Algemene Leveringsvoorwaarden.

Als u een bestelling doet, ontvangt u direct via e-mail een bevestiging van de order. Na afhandeling van de order ontvangt u per e-mail de factuur. U kunt voor de factuur en de bezorging gescheiden adressen opgeven. Dat is vooral handig als u een bestelling als cadeau bij iemand anders wilt laten bezorgen. Bij aflevering zit er altijd een pakbon in de verpakking met daarop vermeld welk(e) product(en) in de verpakking zit(ten).

Verzendverpakking en adressering
Alle bestellingen worden in stevige verpakkingen verzonden. Op de verpakking zit een adressticker met het adres dat u bij de bestelling hebt opgegeven.

Wanneer u een product als cadeau wilt laten bezorgen kunt u opgeven of het product in cadeaupapier verpakt moet worden. Hiervoor betaalt u niets extra's.

Veilig bestellen
Kijk bij het doen van een bestelling of u op een beveiligde pagina zit. U ziet dat aan https:// links van het webadres. Geef nooit aan iemand uw wachtwoord af.

Wees alert op Phishing. Phishing betekent dat criminelen e-mails versturen, zogenaamd uit naam van deze webshop. In de e-mail vragen ze naar uw persoonlijke (inlog)gegevens. Wij zullen hier nooit via e-mail naar vragen. Geef uw gegevens dus nooit op als u niet zeker bent van de afzender. Als u een vermoeden van phishing heeft, stuur ons dan de mail die u heeft ontvangen.

Betalen
U heeft bij het afrekenen van bestellingen keuze uit de betaalmogelijkheden iDeal (kies vervolgens uw eigen bank), diverse credit cards en overboeken.

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank of SNS Regio Bank dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank.

U kunt er ook voor kiezen om de bestelling per bankoverboeking te betalen. U kiest dan tijdens het afrekenproces bij stap 4 voor "Bankoverboeking". U dient het factuurbedrag over te maken op bankrekening [invullen]. Vermeld duidelijk het ordernummer dat u ontvangt na het afronden van de bestelling. Na ontvangst van het bedrag zullen wij de order in behandeling nemen.

BTW
Alle getoonde verkoopprijzen zijn inclusief BTW, maar exclusief bezorgkosten. De BTW staat apart op de factuur gespecificeerd.

Bezorgkosten

Wij hanteren standaard bezorgkosten voor elke bestelling:

  1. U betaalt voor de meeste producten € 1,95 bezorgkosten per product. 
  2. Sommige producten zijn erg zwaar of moeten we stevig verpakken voor verzending. Dan betaalt u hogere bezorgkosten. U vindt die kosten bij het product en ziet ze ook als u gaat afrekenen.

Klacht melden

Heeft u een klacht? Dat vinden wij uiteraard heel vervelend. Mail ons via museumwinkel@vanabbemuseum.nl. Stuur een brief naar het Van Abbemuseum, Postbus 235, 5600 AE Eindhoven, Nederland. Ons telefoonnummer is +31 (0)40 238 10 47. Wij proberen binnen een week, maar in ieder geval binnen 14 dagen te reageren en de klacht op te lossen.

Wij beschouwen een klacht als gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

  1. beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
  2. onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
  3. normale slijtage en/of
  4. beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Bestelling retourneren

Voor bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in uw bezit is. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld.

Controleert u alsublieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we u vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden aan de Klantenservice.

Bent u niet tevreden met het artikel, dan kunt u het  retourneren. Dit geldt ook voor actieartikelen. U kunt het artikel retourneren:

  • binnen de zichttermijn van 14 dagen
  • als het artikel compleet is
  • in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking

Sommige artikelen kunt u niet retourneren. Het gaat dan om:

  • producten die overeenkomstig uw specificaties zijn aangepast
  • artikelen die duidelijk persoonlijk van aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden
  • oorbellen voor gaatjes in de oren
  • producten waarvan de verzegeling is verbroken

Bewaar altijd het bewijs van verzending voor het geval een retourzending niet arriveert op de plaats van bestemming.

Zo stuurt u een pakje retour

Controleer of het artikel, met eventueel bijbehorende accessoires, en de originele verpakking nog intact en in originele staat zijn.

Zorg voor een degelijke retourverpakking, zodat het artikel onbeschadigd bij ons aankomt. Zet op de retourverpakking dit adres:

Van Abbemuseum
T.a.v. de Museumshop
Postbus 235
5600 AE Eindhoven

Geef het pakket af bij een postkantoor en zorg voor voldoende porto. Kleine pakketjes kunnen ook direct in de brievenbus. U betaalt de kosten voor retourneren zelf.

U ontvangt het geld van de bestelling binnen 30 dagen terug als de retourzending is aangekomen zonder schade (tenzij het product is teruggestuurd vanwege een schade).

Vragen?
Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met onze Klantenservice.